Min första dag i skolan

Då var första dagen avklarad. Hade vissa problem att hitta rätt sal eftersom jag lyckats glömma lappen med numret på hemma... hm, vadå småbarns förälder???

Har varit skitnervös sista veckorna och hade nästan ångerst idag, men efter att ha skakat i två timmar så släppte det. Det var en mysig grupp med bara 6 st, blir 8 st fom nästa gång och läraren verkar mycket bra. Hon verkligen brinner för detta ämne och det är kul att lyssna på en som är engagerad och vill dela med sig om sina kunskaper.

Det jag måste få kläm på nu är hur mycket och vad vi ska läsa. De andra har högskolevana men jag fattar noll.

En sak som jag märkte idag var att mina skrivsvårigheter är värre än jag trodde. Har skrivit en del på datorn sista tiden och tycker det flyter på bra, men när jag skulle skriva på papper idag så tappade jag bokstäver i vart och varannart ord och bytte plats på bokstäver hej vilt. Att det är sån skillnad på att skriva på datorn och för hand trodde jag inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback