Första advent

Nu börjar nedräkningen på allvar. Jag älskar jul och har druckit glögg i en månad.. =)

Barnens rum har blivit julfina i dag med julgardiner och tomtar, men i resten av huset är det bara ljusstakarna som har kommit upp. 

När julpyntar ni?

Loppan red sin sista gång för den här terminen i går, och red tillsammans med några äldre tjejer. När de andra skulle galoppera en bit, så ville Loppan också testa. Jösses vad jag fick kuta och jösses vad hon blev lycklig. Sken som solen =) Hon hoppade även över en stock, så hennes balans är det inget fel på. Ridläraren tyckte det var duktigt att kunna galoppera utan att tappa stigbyglar efter 8 ggr. Så det är väl bara för mej att försöka få lite kondis tills det börjar igen, för jag vet en som har träningsvärk idag....

Efter ridlekis åkte vi och lämnade barnen hos farmor och farfar. De har tjatat länge om att få sova över så nu var det dags. Mannen och jag åkte vidare in till staden och fick lite julklappar fixade, sen blev det bio. James Bond. Alltid lika trevligt med bio, fast jag tycker att förra filmen var bättre. Sen hem för att få mysa i lugn och ro =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback