Jag lever

Ursäkta att jag inte skrivit de sista dagarna men jag har varit sjuk. Detta händer inte mej så ofta så jag blir lika förvånad varje gång och kör med förnekelse, vadå, jag sjuk????

Började med lite halsont i tisdags em, vaknade med _jätte_ ont och lite feber i onsdags och deklarerade för mannen att det fick bli han som fick städa eftersom vi skulle ha gäster på em. Vad händer? Jo, mannen blir inringd från sin semester pga att en server havererat och han pyser iväg. Så jag fick laga mat, hålla i gång barnen, förbereda och städa mm. Kl ett ringer jag svärmor och ber henne komma en halvtimme så jag skulle få vila, annars skulle jag få ringa återbud och det ville jag inte (jag är ju inte sjuk...) snäll som hon är kommer hon till räddning. Skönt! Och prisa gud för panodil zapp. Även mannen kom hem i tid till gästerna kom och kvällen blev mycket trevlig (fast jag hade ONT).

Vaknade i går med samma onda och får tid på VC. De hade mycket att göra så det tog över en timme innan jag fick göra proven. De visade halsfluss och snabb sänkan var på 147.... hm, doktorn skrattade lite när jag satt och sa att jag hade lite ont i halsen, "tror att du har mycket ont, med tanke på dina värden" sa han.

Så det blev lite penecilin och mera panodil zapp, för vi var bjudna på grillfest i går kväll och mina föräldrar kom hit, för de skulle med på samma party.

I dag har vi inte gjort många knop. Som tur var sov barnen länge och de har varit på gott humör hela dagen, trotts vi kom i säng sent hela familjen, så det har varit så skönt. Även mycket behaglig utetemeratur. Så nu mår jag helt ok. Behöver inte tvinga mej själv att svälja mm. Lite skum i magen, men den bieffekten tar jag.

I morgon blir det inget bloggande, då är vi på Öland och lyssnar på BWO. Mina föräldrar bor i Borgholm och Nina som inte gillade att mormor o morfar åkte idag blev destå gladare när hon fick reda på att vi ska dit i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback