Pricken

Pricken har varit sonens namn sista veckan. I måndags kom första pricken (vattkoppor), sen har det bara blivit fler... Han har mått hyfsat bra de flesta dagarna och de har inte kliat så fasligt mycket heller. Hoppas att loppan får lika snälla koppor, för de kommer väl om en vecka...

I veckan satt Pricken ritade en teckning i sin bok (jag läste tidningen). Han frågade mej vad det var för datum, och jag talade om det. Efter en stund så sa han att han var klar och jag tittade upp. Han hade både ritat och skivit "Jag har sett WALL-E" Hmm, jag visste inte om att han kunde skriva själv...Här hänger man inte med... Skäms på mej...



Idag har vi varit ute i skogen och plockat svamp. Hittade mest trattisar men även någon enstaka guling. När vi var på väg hem så hoppade Pricken och Loppan upp på en stubbe och jag tog ett kort på dem. Jag frågade Pricken vad han gjorde och han sa "Jag är Frihetsgudinnan" Ok sa jag. Lite senare frågade jag hur det kom sig att han visste vad frihetsgudinnan va. "Det har jag läst i spindelmannen" Hmm, man ska inte underskatta serietidningar...




De hjälpte även till att rensa svampen (vilket jag var tacksam för)


Det har varit skönt att vara hemma denna vecka då jag har haft tankarna på ett annart håll. En person som står mej nära insjuknade i måndags och många tankar har farit genom huvudet. Nu tror jag att det har stabiliserats något och hoppas att rehabiliteringen fungerar som den bör. Stora styrkekramar till dej och din familj.

Kommentarer
Postat av: Myra

Haha. Man känner sig sååååå 'dum' då barna vet och kan en hel massa saker som man inte har en aning om. Man vill ju gärna tro att man känner sina barn bäst! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback